dag 1

Första dagen på min mini semester, jag vaknar klockan åtta av att dom sågar till träd utanför fönstret.
Malin sover som en stock, jag fattar inte hur hon lyckas ignorera det ekande bullret som tränger sig in i lägenheten.
Idag ska det vårstädas, ut med det gamla och upp det med nya. Det ska lukta friskt av kemikalier i hela lägenheten!
Det var egentligen idag som jag skulle åkt till Berlin, men istället ska jag tillbringa veckan  med: städning, tatuera mig och åka på roadtrip till Göteborg med mirran. Jag har krävt att få åka spårvagn och gå på avenyn, lisserberg är ju inte öppet så det får vi spara till nästa gång.

Mirrans pojkvän Oskar kommer vara våran lokala guide överhelgen vilket känns tryggt. Annars skulle jag och Mirran virra runt som två yra höns och bli överkörda av en spårvagn efter bara någon time.

Det ska ialla fall bli skönt att få byta stad för en helg! Jag har lite dåligt samvete över att jag inte kan åka till Uppsala så ofta som jag skulle vilja, men det fins verkligen ingen tid just nu för helgutflykter. Jag har lätt ångest över Lucias möhippa som måste börja planeras snart, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. men nu ska jag koncetrera mig på att vara ledig!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback