Sommar 2009



Efter en kväll med pizza och stockholm boogie så har jag malin och rebecka stora förhoppningar inför den kommande sommaren. Den ultimata kvällen med grillning på en klippa med utsikt över öarnas stad i goda vänners lag är det nog inte mycket som slår. Jag och malin har även diskuterat att en sommarromas även vore på sin plats i kvällssolen. Men hur hittar man en sån? nu förtiden är det svårt att träffa nytt folk överhuvud taget. Förr var det genom kompisars kompisar osv, men nu känner man i princip dom som är värda att känna och man står fortfarande tomhänt.

Förut var det så att tyckte man om någon, så blev man tillsammans, nu ska det överläggas hit och dit
"jaha du vill jobba utomlands, nej jag orkar inte med distansförhållanden så det är nog ingen ide"
"jaha du vill ha hund, nej jag föredrar katter så det kommer nog inte hålla"

när tog cynismen död på pirret i magen?
varför börjar vi fega? men att låta det sunda förnuftet ta över för mycket kan inte vara bra i längden.
Man söker ständigt efter den ultimata partnen som inte finns och det slutar med att man inte får någon alls.

I sommar vill jag göra det omöjliga möjligt!   







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback