Då var det äntligen min tur!

Tisdagen den 3/8
Åkte jag in till norrtälje sjukhus för inskrivning.
Jag fick träffa narkosläkaren och ta en massa prover, kände mig förvånansvärt lugn och jag antog att det var för att jag verkligen är redo för att göra det här. Jag kände mig glad över att flytet äntligen var över och tog på kvällen min sisa modifast innan jag var tvungen att börja fasta. Fick veta att det var jag som skulle vara först ut, kl 07.00 skulle jag rullas ner till op.
Jag blev jätte glad över att jag inte skulle behöva vänta halva dagen på min tur!
Jag hade fått en uppsättning kläder och duch grejer. Jag träfade åsa som skulle op efter mig,
Hon var också väldigt lugn och vi satt och pratade någon timme innan det var dax att gå och lägga sig.

Jag led när jag var tvungen att tvåla in håret.. tänkte att det var tur att jag gjorde en dunder inpackning innan jag åkte in till sjukhuset. Efteråt såg jag ut som ett pentroll i huvet och landstingets design på nattkläder är som dom flesta vet inget man skulle vilja visa upp sig i onödan.

Sen fick jag en insomningstablett, sen blev det svart.

Onsdag 4/8
05.50 – blir jag väkt av en sköterska som säger att det är dax att duscha och göra sig iordning.
Det var bara att hoppa upp och se till att bli klar fort, sen kom en sköterska och gav mig några tabletter sen rullades jag ner. Det var måna tankar som snurrade runt innan vi kom fram.
Sen gick allt ganska fort, pluppar fästes jag fick andas syrgas och sen sa en av dom ”nu somnar du snart”. Jag blev lite rädd, men jag kom på att min största rädsla är att vara överviktig resten av mitt liv så det var bara att svälja klumpen i halsen.

Jag vaknar och känner mig ganska groggy, får komma tillbaka till mitt rum efter några timmar. (har igen direkt tidsuppfatning härifrån)

Är uppe och går lite igen, det går trögt men helt okej.

Torsdag 5/8
Känner mig oförskämt pigg, (om man bortser från att magen käns som en gigantisk uppblåst balong ) är uppe och går flera ggr, har inga problem med att få i mig vattnet...
Det kommer in några läkare som undrar hur jag kan vara så pigg, ”det märks inte att du opererades igår”
Det kändes tryggt att höra!
Fick besök av min kära pojkvän och lilla mamma, <3

Fredag 6/8
Blev utskriven vid tio tiden på morgonen, mamma kom och hämtade mig och vi gick och spenderade massa pengar på apoteket. Tror aldrig jag har handlat för så mycket pengar på apoteket någonsin, haha!


Nu har det gått några dagar och magen käns bättre och bättre för varje dag.
Inatt har jag till och med kunnat sova lite på mage! (jag hatar att sova på rygg, det har varit det jobbigaste med hela op)
Jag kämpar med maten och med vattnet, men än så länge har jag inte ångrat mig.

Nu är det bara resten kvar !

Kommentarer
Postat av: frökenfetto

Hej! Vilken fin blogg du har!

tack för din kommentar!

Jag läser på allt vad jag kan, har gjort det sedan jag började fundera på operationen 1,5 år sedan. Jag är avis på dej som precis gjort din OP, jag vill också NU! men det är bra att få vänta och smälta det hela innan man lägger sej på skärbrädan. Spännande att följa dej i bloggen. ha det så bra! kram Fröken F

Postat av: Rebecka

Vad har du gjort?

2010-08-12 @ 23:04:22
URL: http://missrebeckaa.blogg.se/
Postat av: jasmina

hej allt bra med dig? :)

2010-08-12 @ 23:09:29
URL: http://jasminab.blogg.se/
Postat av: Tant Trassel

Åh va skönt att höra att du mår bra :) Har väntat lite på ett inlägg här haha



Ju nu kommer tiden då du skall lära att känna dig själv på nytt.

Inte lätt men till slut kommer allt gå på rutin.



Lycka till nu dom närmsta veckorna.

2010-08-14 @ 09:37:20
URL: http://trasseltofs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback